Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Wednesday, March 23, 2011

Peristiwa 30.Feb 2011 (adakah ini realiti)


Assalamualaikum warahmatullah…
Selamat membaca, semoga anda menerima dan memahami apa yang bakal di sampaikan dengan pintu hati yang terbuka, aku bukan mahu membuka keaiban dan kekurangan seseorang tetapi aku mahu mahu menceritakan realiti kehidupan yang sebenar.. Apa yang telah aku lalui dan  apa yang telah aku rasa, aku kongsikan cerita supaya korang yang membaca post aku ni tidak mengalami nasib yang sama.. Sebelum aku mulakan cerita aku nak kongsi dulu satu pesanan orang tua-tua  katenye :”semakin cantik seseorang wanita itu, semakin bijak tipu helahnya”..
Sebelum ini aku aggap kata-kata ni sebagai permaianan dan gurauan orang tua-tua.. tpi setelah apa yang berlaku pada diri aku, aku dapat rasakan ade benarnya kata-kata ni..Bukan semua kata-kata mereka ni satu gurauan.. kita sering mendengar org tua-tua kata, “jgn tido tepi pintu nanti mimpi ular” apa yang dieorg nak sampaikan sebenarnya… Ular –(apa kaitan ular dengan tido tepi pintu) sebenarnya dieorang xbagi tido tepi pintu sebab mengganggu jalan orang keluar masuk, lagipun tido tepi pintu ni kurang sopan.. bukan adat kita orang Melayu… Tapi (kenapa dikaitkan dengan Ular????) ular tu sebagai penyedap cerita menakutkan kita yang masih kecil supaya kita tak buat mende yang dilarang tuh..
Menurut satu kajian kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah ialah kanak-kanak  yang  minda nya separuh sedar.. Apa yang dikatakan separuh sedar??? Minda separuh sedar ialah minda yang tidak bertindak balas dengan larangan seperti, “jangan” dan “tidak” . kalau tak percaya lihat pada adik-adik 2 anak-kita yang kecik2 tu.. cuba dilarang “jangan panjat meja tu nanti jatuh” takkan ada tindak balas, sebaliknya dia tetap akan tetap  panjat dan bila dia jatuh dia akan serik dan tak akan buat lagi..cuba la perhatiakn… itulah serba sedikit yang saya tahu tentang apa yang dikatakan minda separuh sedar.nak tahu lebih kena cari info dari sumber2 lain yang berkaitan..hhehe
Berbalik kepada cerita aku tadi, (da jauh sgt menyimpang ni) hehe sebab apa aku cerita fasal minda separuh sedar ni, sebabnya kita berbalik semula pada cerita ular tadi, kenapa dikaitkan dengan ular?? Ular dijadikan sebagai perumpamaan atau kiasan untuk menakutkan kita yang masih kecil ni,,itu je sebabnya…. sebab kalau dilarang dengan perkataan “tidak” dan “jangan” kita tetap akan buat.. jadi di situlah sebabnya mengapa orang tua-tua buat perumpamaan macam tuh.. Supaya kita patuh pada arahannya tanpa kita dan die dapat susah..
Mulanya aku tak faham juga ngn perumpamaan ni :”semakin cantik seseorang wanita itu, semakin bijak tipu helahnya”.. tapi bila aku fikirkan dan renungkan kembali, (setelah aku mengalaminya ) aku dapat memahami maksud di sebalik perumpamaan tu,.. Aku pendekkan cerita sebab takut korang bosan ngan celoteh aku yang tak seberapa ni..hehe
Kisah bermula masa aku mula2 jejak kaki aku ke darul takzim ni, seminggu aku kat sini teringin la nk usha2 line kn.. kat mne tmpat nk bli brg2 kprluan tmpt2 nk tenangkan fikiran..(karoeke la tuh) huhuh  aku pun ajak mmbr2 kuar pgi bndr TUUUTTT (dirahsiakan atas sebab2 tertentu). Ms aku pergi tuh xde pape yg jadi .. mse blik tuh certa bermula.. heheh


Aku naik bas &%^*(rahsia lagi) time dlm bas tuh ade la awek dua org duk kt depan aku ni.. yg si mmbr aku kat sebelah ni da start  mengayat lak dak yang kt depan die tuh.. aku tgok je wat xtau jelakan.. tpi bila tgok minah sebelah die tuh cam pandang2 belakang je aku pn tegur la..hehe dalam sembang2 aku pn tye la serba sdkit fasal diri dia (nama dia A) asal (parit A) Umur (2A) hhee mmbr sblah dam kin rancak bersembang siap tukar2 no fone g.. aku pun mula rse tercabar..hehe normal ar laki kan.. aku pun mintak la no.. tpi die xbgi (eleh aku xheran pun ade kau kisah hahah) tpi die mintak no kau. Aku pun bg la no aku(012___4537) hehe.. da org mintak kan.. nk berkawan xslah kan.. x smpai 5 minit die turun kat die punya destinasi…tinggallah aku ngn mmbr sblah serta bbrpa org rakan yang lain.. heheh (ayat buku teks la pulak)..
Malam tuh aku mcm biasa ngn mmbr2 pergi mkn kt warung (di kwsn B) ms tengah syok duk kunyah nasi tiba2 pone aku duk bunyi,, sape la sms time2 aku nk mkn ni???.. tengok2 no yang naik xde dlm senarai.. erm lain mcm je ni.. tpi ms tu aku x syak lgi minah tu yang kol aku.. aku pun ape lgi terus je kol mklum kredit tgh bnyk mse tuh..huhu tup2 yang angkat lembut je suaranya.. mcm kenal je suara ni.. tba2 die kenalkan diri n say sory sebb mggu.. aku pn ape lagi aku ckap xde ape la perkara biasa hehe.. Tengok 2 ayat tu “permainan die cmne” hehehe
Maka bermula dri situ semakin lama semakin keraplah sms , n yang wat aku jdi suka layan minah ni sebab die suka dok kol aku.. baguih la jimat kredit aku..heheh pastu ade skli tuh die nk 3g tpi ms tuh aku xde pone 3g, pone aku roasak terpaksa pinjam membr punye..hehehe skli-skla menyusahkan mmbr2 kn.. arghhhh penatnya nk menaip nih.. tpi mengenangkan certa ni da hampir tamat aku rasa elok aku teruskan…hehehe
Setelah hampir dua bulan kenal tiba2 dalm duk sembang sms tu, terkeluar pulak topik sal hati n perasaan ni, aku pn xtau cmne tbe2 leh terkeluar topik tuh.. Tapi die xksah n die pn brcrta la ttg cinta die sblm ni, prngai pkwe die sblum ni.. aku pun jdi terharu dan teramat simpati ngn nasinya hehe.. aku pun bnyk la mnshtkan die n bg dorongan kat die.. tpi dlm aku tak sedar perbuatan aku tuh membuat die jadi tertarik n berminat mngnali aku lebih jauh.. ms tu xslap aku kiteorang da penah jumpa kat (bndr A). tpi tu pn 5 mnit je kot.. msing2 ade perkara yg lenih pnting yg nk disetlekan..hehe
Jumpa 5 minit smpat ke nk kenal ati budi,??? nk renung ke dalam mata pn x sempat hahaha.. 2 yg wat aku pelik xkan sebab kata2 nasihat aku tuh die jdi tertarik sgt kat aku.. bgus sgt ke kata2 aku tuh hahah.. (poyo la pulak aku nih) Aku pn ape lgi org mengatuk disorongkan bantal. Dan org memberi kita merasa.. betul x? org kata cinta tak dpt klu x beri.. hehe so da de org yg sudi memberi kita terima jelah..wlupn ms 2 aku langsung xde pape perasaan pd die aku trma je die sbb nk mnjga ati dan prsaan die..
Maka bermula la kisah yang membuat aku merasa benci pada “permainan seorang wanita“  permulaan perkenalan yang agak baik, biasala mula2 bercinta kan.. lame2 aku jadi bosan sebab aku terpaksa menurut sgla kehendak die, jge ati die. Ati aku sape nk jge hah (cuba cakap).. aku da jdi mcm boneka terpaksa beralah aje denagn die.. padahal aku lelaki, sebagai pemimpin,, kenapa aku pulak yg dipimpin.. ini tak boleh jadi..

(pada fikiran aku mungkin Perempuan ni rase die tu cantik sgt sampai aku syok giler kat die, n turut je ape kata die)sory gurl wa x mcm tu heheh..
Lama-kelamaan aku semakin muak dan bertambah2 bosan dengan perangai die, aku pun diam kan diri xmcg n kol  die,shri je. Tiba2 die anta mcg cakap kita putus huhu ( die ingt die wat cm2 aku ni rase kecewa ke) sory beb hati wa keras hehe wat bukan mat bunga..haah Aku pn cuba la pujuk die nk tgok die cmne tpi die trus diam xrply n agkat kol aku.. (dalam ati aku) “ade aku kisah” hehe aman hidup aku.. aku xrugi pape die yg rugi sebab handphone die ade kat aku… Aku da sms kt mmbr die n aku pesan klu nk henset tuh cntct aku, lau x aku buang je..hahah aku pn da mnymah tengok mende tuh.. tpi smpai skg die xde cntct aku.. mybe die benci sgt kat aku kot..yang wat aku bengang ngn pompaan ni.. (aku tak tau ape salah aku smpai die benci sgt kat aku, aku Cuma nk tau tu je) hahah sampai die remove aku dr fren fb die (die ingt aku kisah hah)
Aku ni bukan lah kejam sgt nk mempermainkan perasaan org tpi klu da org wat aku cm2 aku bls la.. haha aku tak rasa pape pn die wat cm2 Cuma yg aku tak puas ati 1 perkra ni je kenpa die benci sgt kt aku???? tu je…..(aku nk tau pe slh aku kat die??) klu die rse die da berjaya mainkan prsaan aku die silap la.. heheh sebab aku mmg da xde prsaan pd pmpn ni .. only fren hhaah.. aku penah kecewa so aku xnk kecewa lagi..tpi aku xmembenci org pmpn aku tetap anggap pmpn sbhgian dr hidup aku.. tu da fitrah mmg da x boleh dinafikan lagi… So klu rase nk kecewakan aku simpan jela niat tuh.. huhu
Bila aku renung balik pada pepatah org tua2 tdi tu :”semakin cantik seseorang wanita itu, semakin bijak tipu helahnya”.. aku rase mende ni mungkin ade kene mengena ngn cite aku,, tpi aku sndri pun xpasti.. pndai2 la menilainya hahah
Papepun aku tak ruhi pape.. “SIAPA YANG BACA CERITA NI N RASA DIA ADA KAITAN DENGANNYA SILALAH HUBUNGI SAYA UNTUK MENGAMBIL HANDFONE ANDA” jika tidak aku akan buang kat kedai henset  hehe… HARAP MAKLUM 

2 comments:

  1. jgn risau,,xsemua pmpuan g2 k..hehe..btw,,nice story..like it^_^

    ReplyDelete
  2. betul tuh,, tpi da serik heheheh

    ReplyDelete