Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Thursday, May 2, 2013

Ini kalilah


ini kalilah kita ubah.. dengan kerjasama 



video

Ini kalilah


#truuuut truuuttttt

** hello. Pejabat UMNO ke ni?

* Ye bercakap... Ini siapa?

** Ini..... Errr.. Ini... Errr... Ini..

* Ini ini ini Apa...?

** Ini Kali Lahhhh! Huhuhuhu..
jom wat status ramai2 haha

vote PR for better malaysia..
ini kalilah

Monday, April 29, 2013

kisah kancil subaru dan ferrari


Seorang pakcik Tua memandu sebuah proton kancil, malangnya kereta pakcik tu rosak di tepi jalan.. dalam masa yg sama lalu sebuah kereta subaru warna biru yg dipandu oleh seorang pemuda.. kerana rasa kasihan dan belas ihsan pemuda itu menawarkan untuk menarik kereta orang tua tersebut ke bengkel yang berdekatan.

Pemuda : Biar saya tolong tarikkan kereta pakcik ke bengkel di hujung simpang tu.

Pakcik Tua : Terima kasih nak, baik sungguh anak ni..

Pemuda : Tak mengapa pakcik memang tanggungjawab kita untuk membantu orang yg dlm kesusahan.

Orang Tua : baiklah nak

Pemuda : masa saya tarik kereta pakcik nanti kalau pakcik rasa saya bawa laju sangat. pakcik angkat tangan keluar tingkap nanti sya fahamlah.(sambil mengikat tali yg memang sentiasa dibawa untuk sebarang kemungkinan..

Orang Tua : Baiklah nak

Maka bermulalah perjalanan mereka menuju ke bengkel tersebut..
Tak sampai 5 minit perjalanan pemuda tersebut memandu dgn laju. pakcik tu pun angkat tangan. kemudian pemuda tu memperlahankan keretanya..( kejadian ini berulang 3 kali)..

selepas itu ada sebuah kereta ferrari dari jauh memcut dgn laju dan memotong kedua-dua kereta tersebut..( dia potong kerana bengang, dalam hati dia kata takkan kancil boleh cucuk angin subaru, aku pakai ferrari xkn xboleh)

Pemuda yang memandu subaru tadi terkejut setelah kereta ferrari itu memotong dengan laju, dia pun tekan minyak dan kejar kereta ferrari tu..( sehingga lupa pada pakcik tua yg mengangkat tangan di belakangnya)

mereka semua kemudiannya ditahan oleh polis yang kebetulan meronda di kawasan berkenaan. yg hairannya apabila ditahan kereta subaru dan ferrari itu langsung tidak dipedulikan sebaliknya kereta kancil itu yang dipersoalkan..( mungkin kerana kancil laju sangat kot)

Find the moral value of the story and write a comment space..






Sunday, April 28, 2013

Satu Malaysia Pakatan Rakyat Version


Rakyat kian berubah
semangat melingkari
Melaksana hasrat hati
Kejayaan kian terbukti

Verse 2
Pakatan yang megah
Dengan misi yang gagah
Kerana perpaduan
Kita masih bersama

Chorus
Kita lain bangsa, Kita lain agama
Kita satu matlamat, oooo
Kita lain bangsa, satu matlamat
Kita pakatan rakyat

Verse 3

Bermulanya sekarang
Perjalanan dilaksana
Seia sekata sehati dan seputrajaya

Verse 4
Membina masa hadapan
Menuju kejayaan
Kita semua rakyat Malaysia
sepakat membawa berkat

Chorus x2
Kita lain bangsa, Kita lain agama
Kita satu matlamat, oooo
Kita lain bangsa, satu matlamat
Kita pakatan rakyat

Saturday, March 16, 2013

Anwar Ibrahim peliwat a.k.a penzina a.k.a gay bersiri...



siri pertama = Liwat
siri kedua = chinadoll
siri ketiga = gay

anwar penjenayah bernafsu serakah

kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah

yg pertama 1 malaysia percaya
yg kedua sebahagian rakyat malaysia tak percaya
yg ketiga 1 malaysia x percaya kahkahkah

lepas ni wait and see pe pulak kisah yg bakal dicipta untuk siri ke-4

motor tak hidup sebab anwar???
harga roti naik sebab anwar??
mamak bukak 24 jam sebab anwar..???

 kahkahkah semuanya sebab anwar...??

teringat aku pada satu kata hikmah .. apabila seseorang dengki dan  cuba menjatuhkanmu, itu bermakna kamu berada setapak di hadapan mereka...

kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah

Rakyat malaysia jangan mimpi la nk reformasi.. tranformasi akan terus berjalan sebab utusan dah tulis "KIRAM AKAN SERANG PARLIMEN APABILA PARLIMEN DIBUBAR"

kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah

maknanya tiada pilihanraya dalam masa terdekat...

simpan jelah hajat tu 

kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah

subuh dulu lepas tu nk tido.. sambil ingat pesanan PM NAJIB tentang 7 Dosa besar pembangkang

kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah
kahkahkah


.....................................................

Friday, March 1, 2013

LAHAD DATU RED ALERT!!!!!!

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...

da lame aku xupdate blog ni.. tapi hari ni terpanggil untuk update blog ni.. ok lah trus ke point yg lebih penting... LAHAD DATU SABAH,, keadaan sudah tidak dapat dikawal..

persoalannya :

 macam mana askar filifina tu boleh masuk ke malaysia 
sedangkan sempadan kita dikawal oleh ;

_ ATM
_KASTAM
_MARIN
_TLDM
_TUDM

_kita ada sistem sensor yg boleh kesan sebesar2 kapal 
sehingga sekecil2 perahu nelayan dalam jarak 100km..

_kita ada pesawat tanpa pemandu yg boleh mengesan kehadiran musuh dari udara..

kita ade kapal selam yg xleh menyelam, dan jet yg xde enjin (kehkehkeh)

ok kita abaikan dulu persoalan pertama ni.. dieorang pun da masuk kan..

ok now, kita ade kementerian pertahanan, kementerian luar negeri.. so ape keje dieorang ni.. perbincangan?? ape resultnya??

ok xpe, kita biarkan dulu yg ni..

kita lihat pulak kenyataan menteri kita di twitter...




Aman ke malaysia ni..??

ok lagi satu aku nk komen ramai pulak yg nak kaitkan isu ni dengan politik..

MOTIF???

ok politik mesti ade 2 pihak

1) Kerajaan 
2) Pembangkang


apa motif pembangkang nk buat huru hara , bagi aku xde motif?? 

klu korang rase ade.nyatekan kat komen yer..

apa motif KERAJAAN ??

1) kita dah dekat nk PRU13
2) Rakyat sabah majoriti menyatakan sokongan kepada pembangkang..
3) tempoh pembubaran parlimen makin dekat
4) bila parlimen dibubarkan kerajaan dibawah kuasa tentera sehingga parlimen baru dibentuk..
5) bila parlimen dibubarkan sabah akan terkecuali sebab sekarang sabah diishtiharkan darurat
jadi rakyat sabah tak boleh mengundi dan kerusi kerajaan di sabah 
selamat dari dirampas oleh pembnagkang
6) kerajaan akan main wayang tuk redakan suasana dan bertindak untuk mengusir mereka keluar dari malaysia..

bila keadaan ni terjadi maka kerajaan adalah hero dimata rakyat..

masa tu pembangkang of coz la dipandang bersahaja je, sebab pembangkang xde kuasa nk wat pape pun..
 so rakyat akan dimanipulasikan supaya memilih kerajaan yang menjadi hero mereka..

so klu isu ni nk dipolitikkan bagi aku kerajaan la puncanya..
kerana kerjaan yg ade motif untuk buat semua ni..

klu pembangkang.. apa motif mereka???

bukan aku nk sokong pembangkang cuma menyatakan pendapat..

sumber gambar


Apa2 pun doakan mereka disana dilindungi TUHAN, tak kira apa bangsa kita,agama kita ,tuhan kita.. kita doakanlah mereka dengan cara kita.. 

semua yg aku tulis ni cuma pandangan aku.... so up 2 u nk nilai aku cmne..






Friday, February 1, 2013

TUJUH (7) –APAKAH HIKMAHNYA??




1. Allah telah menjadikan 7 HARI dalam seminggu.

2. Allah telah menjadikan 7 LAPISAN langit

3. Allah telah menjadikan 7 LAPISAN bumi.

4. Allah telah menjadikan 7 AYAT di dalam surah al-fatihah.

5. Allah telah menjadikan 7 KALI pusingan TAWAF mengelilingi kaabah.

6. Allah telah menjadikan 7 KALI SAEI antara Shafa dan Marwah.

7. Allah telah menjadikan 7 PINTU SYURGA.

8. Allah telah menjadikan 7 PINTU NERAKA.

9. Allah telah menjadikan 7 PENGHUNI GUA yang tidur selama lebih 300 tahun didalam (Surah Al-Kahfi)

10. Allah telah menjadikan 7 ANGGOTA SUJUD didalam solat (2 kaki,2 lutut,2 tapak tangan dan 1 dahi)

11. Allah telah menjadikan 7 LAUTAN (Mediterranean,adriatik,laut hitam,laut merah,laut arab,Persian,laut kaspia)

12. Allah telah menjadikan 7 BENUA (afrika,amerika selatan,amerika utara,antartika,asia,eropah,oceana)

13. Allah telah menjadikan angka 7 sebagai no ‘prime’(nombor perdana) dlm penyelesaian masalah matematik.Ianya juga digelar sebagai ‘safe prime’/no perdana yg unik.

14. Allah telah menjadikan 7 sebagai penyelesai kebanyakan masalah matematik yang melibatkan nombor kuasa genap,polynomial,vector dan nombor faktor sepunya.

15. Allah telah menjadikan 7 sisi polygon (heptagon), dimana sesebuah polygon sekata dpt dilukis dgn menggunakan jangka lukis,namun tidak bagi Heptagon (7 sisi) yang sekata ini.

16. Allah telah menjadikan 7 sebagai nilai yang paling kerap muncul (kebarangkalian 1/6) apabila dadu dibalingkan,jumlah hasil tambah 2 permukaan yg muncul itu menghasilkan 7

17. “Millenium Prize Problems” merupakan 7 masalah dalam ilmu matematik yang diumumkan oleh “Clay Mathematics Institute”.Hingga kini 6 lagi masalah tersebut belum diselesaikan.

18. Terdapat 7 unit S.I (Standard International) dalam sukatan fizik iaitu (meter,kilogram,saat,ampere,Kelvin,mole, candela)

19. Allah telah menjadikan 7 warna didalam pelangi.

20. Allah telah menjadikan 7 atom karbon didalam setiap molekul Heptana

21. Allah telah menjadikan 7 sebagai nilai ‘NEUTRAL’ antara sifat asid dan alkali.

22. Allah telah menjadikan 7 sebagai nombor atom didalam nitrogen.

23. 7 merupakan bilangan “KALA” didalam jadual berkala (pengelasan unsur kimia)

24. Allah telah menjadikan 7 “Cervical vetebratae”/(tulang belakang leher yang menyambung ke kepala) bagi kebanyakan mamalia.

25. Terdapat 7 jenis virus merujuk kepada “Pengelasan Baltimore”

26. Terdapat 7 tompok hitam diatas badan kumbang jenis “LADYBIRD”

27. Terdapat 7 keajaiban dunia yang telah direkodkan/ 7 wonders of the ancient world.

28. Dan masih terdapat beratus-ratus lagi penggunaan angka 7 yang tidak disenaraikan disini - didalam Bidang Astronomi,Psikologi,Falsafah,Kebudayaan,Penulisan,Kepercayaan Agama (Buddha,Hindu dan Kristian) yang telah direkodkan dan berkemungkinan masih terlalu banyak lagi yang masih belum dikenaslpasti.


Sesungguhnya Allah tidak menjadikan sesuatu perkara itu dengan sia-sia atau secara kebetulan melainkan disebaliknya terlindung suatu hikmah besar lagi tersembunyi didalam pengetahuan dan rahsia Allah S.W.T.