Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Friday, July 29, 2011

saatnya sudah hampir tiba

Assalamualaikum..


dah lama aku tak menulis tentang kehidupan aku,
makin lama aku rasakan aku makin hampir pada saat yang dijanjikan..
apa patut aku buat, apa perlu aku buat..
itu yg slllu brmain di minda aku...
kdg2 bila trpkir aku buat ,kdg2 aku terleka..


Ya Allah 
mampukah aku mengharungi alam seterusnya...
  makin lama aku rasa makin hampir denganmu, tapi aku tau aku tak mampu brada disisi mu.. 
namun aku tetap berharap dan berdoa agar kau meredhai setiap langkahku.. 
Aku tak mampu jadi anak yang terbaik buat seorang ibu, 
aku tak mamapu ajdi anak yang terbaik buat seorang ayah, 
aku tak mampu bergelar seorang shabat yang baik..
 namun aku tetap berharap agar aku mampu menjadi hambamu yeng beriman..

aku sering disisihkan dalam kehidupan, aku sering dihinakan..
Namun aku tidak menafikan segala pemberianmu 


Ya Allah
terkadang aku terasa amat bahagia,
 namun kebahagian ayng aku kecapi itu sllu trsungkur di prtgahan jalan.. 
ada saja duka dan luka yang terpaksa aku tempuhi...
 mungkin ini adalah takdirMu aku redha dan menerima seadanya..


Alhamdulillah Ya Allah

setiap yang kau berikan padaku ada hikmah disebaliknya..
 mungkin bukan kebahagian didunia yang Kau berikan buat diriku...
aku terima seadanya..
itu kehendakmu


"kun fayakun" 

Mungkin kesakitan yang kau berikan padaku ini untuk mengajar aku erti sebuah kehidupan,
untuk mengajar aku erti kesabaran..
Namun aku masih belum mengerti dan cuba untuk mengerti.. 
semoga dengan kedatangan Ramadahn Al-mubarak ini segala-galanya berubah..
Kesakitan yang aku lalui, kepayahan yang aku rempuhi,.. 
semoga semuanya berlalu dari hidupku... 


Ya Allah 

andai mati adalah yang terbaik buat diriku, aku redha dan aku terima dengan hati yang terbuka.. 




Mengingati mati

Ya Allah kau rahmatilah Arwah ayahku 
kau rahmatilah ibuku 
 Kau rahmatilah ummat islam seluruhnya sama ada yang masih hidup atau yang telah kembali ke rahmatmu,.. 
Kau rahmatilah jiran tetangga ku.. 
kau rahmatilah sahabat-sahabatku walaupun mereka tidak menganggap aku sebagai sahabatnya... 
aku bahagia dengan kehadiran mereka dalam hidupku, 
walaupun dalam hati ini bermacam2 perasaan yang terpaksa aku pendam dan aku lalui..

senyumanku hanya di bibir,.. 

Ya Allah 
andai hari ini Malaikat Maut menjemputku, kau ampunilah dosa2ku, dosa kedua ibubapaku, dosa ummat islam seluruhnya samaada yang masih hidup @ yang telah kembali ke rahmatmu..
kau ampunilah dosa2 sahabatku sama ada meraka menganggap aku sahabat mahupun tidak..

Ya Allah.. 
Aku tidak layak untuk syurgamu,,, 
andai tempatku di nerakamu aku wakafkan pahalaku kepada sahabatku 
yang selalu mengiakan segala kebenran yang keluar dari bibirku
dan
yang menidakkan segala kemungkaran yang keluar dari bibirku,
 yang sentiasa menasihati ku ke jalanmu, 
yang sentiasa disisiku saat suka dan duka ku.. 
Ya Allah kau rahmatilah mereka lebih dari kau merahmati ku...

Aku menanti dan terus menanti saat panggilanmu, ambillah aku dalam keadaan aku beriman padamu

No comments:

Post a Comment