Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Friday, May 6, 2011

GAMES YANG MENHINA ISLAM>>WAJIB BACA


1) Devil May Cry 3


KUALA LUMPUR: Satu permainan komputer yang digilai remaja negara ini dikhuatiri boleh menjejaskan akidah pemainnya kerana ia mengandungi elemen menghina Islam apabila memaparkan kalimah Allah dan Kaabah.

Pemain permainan itu didakyah kononnya mereka berjihad untuk menentang syaitan kerana dikehendaki menewaskan makhluk itu untuk menembusi 12 pintu sebelum ‘penghulu syaitan’ menanti mereka di pintu terakhir iaitu pintu Kaabah.

Elemen penghinaan ke atas Islam jelas tertera apabila kalimah Allah dipaparkan di setiap pintu yang dikawal syaitan termasuklah di pintu kaabah.

Difahamkan, permintaan tinggi terhadap permainan itu menyebabkan pihak pengeluar kini sudah mengeluarkan empat edisi bagi permainan berkenaan sejak mula memasarkannya pertengahan tahun lalu.

Tokoh agama yang juga penceramah bebas, Hassan Mahmud Al-Hafiz menyifatkan permainan komputer itu satu penghinaan melampau kepada umat Islam kerana kaabah adalah kiblat dan tempat suci, begitu juga dengan kalimah Allah yang tidak boleh dijadikan bahan permainan sesuka hati.


Satu adegan dalam game tersebut dipaparkan pintu kaabah sebagai pintu yang menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia nyata dan yang membukakan pintu tersebut adalah karaker c.g.i. yang telah menyerahkan diri pada kuasa ilmu hitam yang sememangnya Islam melarang amalan itu.

Ayat karaker c.g.i. itu ada membaca ayat, kalau tak silap lebih kurang begini permulaannya.

(Diterjemahkan dalam bahasa Melayu)
"wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan"

dan karaker itu membaca ayat itu didalam kitab yang dipegangnya. Kalau tak silap kitab bible. Pasal di akhir scene karaker tersebut ada menyebut 7 ayat kemusnahan yg tercatit didalam bible.

"Wrath, Sloth, Lust, Gluttony, Greed, Pride dan akhir sekali Envy".

Kalimah Allah pada 'Pintu' di dalam Permainan tersebut...

 Dibandingkan dengan Pintu Kaabah yang sebenar. Sama kan?

2) Clive Barker Undying


Permainan ini mengisahkan tentang perlawanan dengan syaitan. Tetapi ianya menggambarkan dalam istana yang diduduki syaitan itu terdapatnama-nama Allah di dinding istana tersebut. Ini seolah-olah menggambarkan bahawa sesiapa yang menyembah Allah itu adalah sekutu syaitan.
 

Berita mengenai permainan ini dirampas:
Permainan Undying dirampas kerana hina Islam

PERISIAN permainan komputer Clive Barker, Undying telah dirampas dalam operasi di sebuah pusat beli-belah di Kelang baru-baru ini kerana memaparkan beberapa perkataan dipercayai dipetik daripada al-Quran. Penolong Pengarah Penyelidikan dan Pembangunan, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Abdul Malek Ramli, berkata pihaknya merampas 50 keping cakera padat dari tiga premis di pusat beli-belah itu, hasil maklumat orang awam. Permainan itu mengisahkan watak utama, Clive Baker mengunjungi istana yang penuh ukiran artistik bercorak Islam termasuk ayat Al-Quran, yang dikuasai hantu dan syaitan.

Pemain permainan itu, menerusi watak Clive Baker perlu membunuh semua hantu dan syaitan bagi memperolehi sejenis tangkal bagi menghidupkan semula pemilik istana. Dalam laporan eMedia/Berita Harian yang disiarkan baru-baru ini Abdul Malek berkata, perisian cakera padat dipercayai cetak rompak yang dijual dengan harga RM10 itu, menggambarkan seolah-olah Islam berkompromi dengan syaitan.

Jika terbeli, beliau berkata, ibu bapa beragama Islam dinasihati memulangkan cakera padat itu kepada JAIS kerana ia boleh menpengaruhi kanak-kanak, selain menyalahi undang-undang.

Mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995, mana-mana orang Islam yang memiliki, menyimpan atau menjual bahan menghina Islam boleh dipenjara maksimum lima tahun atau denda RM5,000 ataupun kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. Hukuman bagi orang bukan Islam yang terbukti menyimpan, menjual atau memiliki bahan itu, akan dirujuk kepada Kementerian Dalam Negeri.

Abdul Malek berkata, JAIS juga menerima dakwaan orang awam mengatakan, perkataan Allah dalam abjad jawi, timbul setiap kali Clive membunuh syaitan tertentu. “Jais masih menjalankan siasatan lanjut mengenai perisian itu dan ia mungkin mengambil masa tetapi serbuan terhadap premis lain akan dibuat secepat mungkin,” katanya.

3) Zack And Wiki


Luahan dari seorang gamer Wii:
Sebagai Avid seorang gamer Wii, saya sedang melihat trailer video game ini dan beberapa gameplay dari Zack and Wiki. Saya dibesarkan dalam sebuah keluarga Muslim dan melawat Pakistan beberapa kali. Oleh kerana itu, saya boleh mengatakan bahawa pada minit ke 0:20 dan 0:44 saat dalam video ini, anda boleh mendengar penghuni pulau sedang berdoa dengan suara panggilan Muslim untuk berdoa, "Allahu Akbar", dan kemudian meniru cara doa. Aneh dan agak mengerikan, saya sangat berharap laungan itu bersifat sementara sebelum diganti ke suara lain. Walaubagaimanapun, mengapa game tersebut dapat tempat pertama di sana?

Note: Korang boleh dengar laungan "Allahu Akbar" pada minit ke 0:20 & 0:44 pada video dibawah.


Tindakan yang dibuat:
The Council of American-Islamic Relations (CAIR) has announced that Capcom has removed what CAIR calls a "common Islamic phrase" from Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure on the Wii. The phrase's removal comes following complaints from CAIR and others.

The phrase in question is "Allahu akbar" ("God is most Great"), an Arab phrase frequently used in prayer. The phrase came to CAIR and several complainants' attention after it appeared in a promotional video for the game.

A Capcom representative told CAIR, "We have already contacted the team working on the game, and the phrase has been removed from the game and will not be heard in future videos released to the public."

"We appreciated Capcom's willingness to address Muslim concerns about the use of a religious phrase in an inappropriate context and applaud the company's swift response.

4) Prince Of Persia


Prince Of Persia Pedang pada watak tu ada tulisan Kaligrafi Arabic Alphabatic yang diatasnya ditulis,

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)


"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar" (Surah Al- Ahzab:71)

Jika kita main game ini bermaksud kita juga menyokong apa yang mereka cuba sampaikan dan mereka lakukan; jadi semoga dapat disampaikan kepada saudara-saudara kita di luar sana.

5) Counter Strike Condition Zero Deleted Scenes


Counter Strike Condition Zero Deleted First Stage dia. Kita kena tembak dengan askar-askar yang beragama Islam. Kalau kita sedar, masa kita tembak tu kita boleh dengar askar yang kena tembak menjerit "ALLAHUAKBAR" & "JIHADD".

6) Stronghold Crusader


Permainan Perang Salib. Pemain memain watak sebagai Crusader dan menentang musuhnya iaitu adalah orang Arab, dan ketika perang Salib, orang Arab semestinya orang Islam.

7) Guitar Hero 3 Legends Of Rock


Tidak cukup dengan karikatur dan filem pendek Fitna yang menghina kesucian Islam. Datang pula game komputer yang menghina kalimah Allah SWT. Kali ini game Guitar Hero 3 telah menghina kalimah Allah SWT. Guitar Hero 3 adalah permainan komputer yang memainkan lagu-lagu rock klasik.


Lihatlah bagaimana paparan kalimah Allah ini telah dijadikan paparan lantai dan kemudian dipijak-pijak oleh makhluk yang berupa “syaitan” bermain gitar. Sungguh biadap game ini. Game ini dibangunkan oleh syarikat Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane. Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Dimiliki oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika) bersama dengan Chris Ward dan Mick West. Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England.


Jika kita tidak teliti, kita tidak akan perasan paparan kalimah Allah SWT ini. Pada sesiapa yang melihat permainan komputer ini sila uninstall game ini. Sungguh halus permainan golongan Yahudi dan Nasara untuk menyesatkan orang Islam. Waspadalah kita sebelum membeli mana-mana permainan komputer.

AZRINIZAM IBRAHIM
Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia

Ada 2 kemungkinan di sini.

a) Penghinaan Senyap
Memang sengaja menyelitkan unsur penghinaan.

b) Zodiak Virgo
Jika zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah, maka jadilah seperti bentuk dalam gambar tadi.

Zodiak Virgo:



Zodiak Virgo diterbalikkan 180 darjah:



Adakah simbol di dalam video game ini hanyalah zodiak Virgo yang terbalik atau memang sengaja menghina Islam?

UPDATED @ 5/3/2011
8) Resident Evil 4


Ni dia lagi 1 game yang menghina Islam iaitu Resident Evil 4. Resident Evil 4 merupakan game berdasarkan bahayanya biologi iaitu virus dan zombie. Ringkasnya, misi game ini adalah untuk menyelamatkan anak presiden Amerika yang diculik oleh kumpulan yang bernama "Los Illuminados".

Los Illuminados bermaksud “The Illuminated!”

Gambar berikutnya adalah lambang illuminati pada game tersebut.

 Lambang illuminati pada loket atau tangkal tersebut

 Screenshot dari gameplay Resident Evil 4

 Zoom pada pintu tersebut. 

Korang perasan tak apa yang tak kena dengan gambar di atas?. Agak-agak korang macam pernah nampak tak?

Kalau korang nak tahu itulah pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi, Madina. Macam mana boleh sesat dalam game ni pulak!!!.

Pintu Omar Bin Khattab, Masjid Nabawi

Apa yang lebih teruk lagi ialah pintu tersebut telah di Illuminati kan!!!. Lihat gambar di bawah ini.

Perbezaan pintu dalam game dengan realiti

Selepas meletakkan logo illuminti game tersebut

Memang melampau lah dorang ni!!!. Game ini turut dikeluarkan oleh CAPCOM sama dengan Devil May Cry. XLAWS pun tak taw la apa orang Jepun ni tak puas hati dengan orang Islam. Macam dah takde benda lain nak letak.

Kepada korang yang telah membaca post ni harap sebarkan pada keluarga, kawan-kawan dan orang Muslim yang lain secepat mungkin!.
Kesimpulannya, semua orang Islam diharamkan main games yang mempunyai unsur menghina agama-agama di dunia. Orang Islam haram main games yang ada unsur menghina agama Islam, hina agama Kristian, hina agama Yahudi, hina agama Buddha,hina agama Hindu, dan lain-lain fahaman dan kepercayaan yang berunsur keagamaan.

Kalau kita main juga, bermakna kita telah menghina agama-agama berkenaan dan bersubahat dengan penghina agama itu. Itu juga bermakna kita telah melanggar perintah Nabi Muhammad SAW.

Nabi kita Muhammad SAW melarang umatnya daripada menghina agama Islam dan semua agama yang ada di muka bumi ini. Orang Islam dilarang dan diharamkan daripada menghina agama lain.

69 comments:

  1. trime kaseh atas info tersebut....akan disbarkan..

    ReplyDelete
  2. nice entri...jahat nya dieorg..

    ReplyDelete
  3. pehh...game yg ko bagi nie semua game yg aku dah tamatkan ..x perasan lak aku semua bende nie

    ReplyDelete
  4. mohon izin share

    ReplyDelete
  5. terima kasih sahabat kerana berkongsi info, mohon untuk disebarkan

    ReplyDelete
  6. mcm mane dgan game hitman 2: silent assasin.
    Ianya ada unsur menghina Islam juga.

    ReplyDelete
  7. spe r yg wt game ni..nk je aku bunuh dy..t aku wt game yg menghina kristian ngn yahudi lak..

    ReplyDelete
  8. err, burung biru tu agak mggangu pmbacaan ^^

    ReplyDelete
  9. syukran jazilan...mintak share

    ReplyDelete
  10. thanx 4 the information..

    ReplyDelete
  11. xsgka...xpersn pn bl main game tu.mmg halus la cr diorg gne....

    ReplyDelete
  12. hrmm masih ade sebenarnya yg aku tak sempat upload..t aku upload..korang share la nk share pun xde hal la.. tpi lau nk letak at blog korang taruk la link aku..promote sikit..biar senang orang cari blog aku.. ape yang aku ade aku kongsikan.. thanks to all ya follow blog aku...harap informasi yang aku berikan berguna tuk korang semua

    ReplyDelete
  13. Memang nanpak halus, tapi bagi saya, para pembaca harus sedar, para 'designer' mungkin tidak faham mengenai apa yang ditulis pada kalimah tersebut, mahupun apakah signifikasi pintu-pintu tersebut kepada orang Islam.

    Kebanyakkan permainan tersebut adalah lama, dan pada waktu itu, kesedaran terhadap sensitiviti agama adalah kurang.

    Jika kita perhatikan permainan seperti "Assassin Creed", dimana azan dilaungkan, disebabkan oleh kawasan geografi tersebut yang mana kebanyakkan dipopulasikan oleh orang Islam. Dan bagi para assassin atau pembunuh keadilan, kumpulan tersebut memang wujud, dan penafian mana-mana kumpulan ini bermaksud anda semua tidak mengiktiraf sejarah

    Satu lagi penjelasan saya, dari perspektif seorang pereka, rekaan pada Pintu Ka'abah dan Pintu Omar adalah amat menarik. Dan mungkin mereka mengambil rekaan tersebut sebagai contoh.

    Dan akhir sekali, jika ada diantara kamu yang kurang senang dengan apa-apa yang melibatkan Islam, hantarlah sepucuk email kepada mereka, dan bordoa mereka tidak mengulangi kesilapan tersebut di masa hadapan.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah..
    sangat halus apa yang diselitkan. malah amat memerlukan pemerhatian yang teliti. Ada juga kemungkinan pereka2 itu amat meminati apa yang ada pada unsur seni bina islam lalu mengadaptasi tanpa mengenal dan mengetahui apakah maksud yang ada pada seni pertukangan islam itu.. On prince of persia-sand of time. sesungguhnya islam itu amat indah sehinggakan mereka terkasima lalu meniru bulat-bulat apa yang diucapkan oleh Rasullullah. Apa yang boleh dilakukan? Tak perlu lagi membeli atau bermain permainan ini. Lalu sebagai pengajaran, sampaikanlah kepada orang lain apa yang kita ketahui dengan harapan berita ini semakin diketahui oleh masyarakat di luar sana. dengan harapan mereka akan melakukan seperti kita harap-harapkan. Kerana selemah-lemah jihad adalah melalui hati...

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah..selamat anak saya tak main game tuh.. teruk betul la jepun ni.. taphe2, allah sdah mmbalas mreka dgan azab yg tr0k (tsunami n gmpa bumi) .. thank for the information..

    ReplyDelete
  16. nyesal ak men re4... nsib baek cd 2 dh hilang

    ReplyDelete
  17. thanks 4 da info...mntak share yep

    ReplyDelete
  18. Suka dengan info ni ~ :) tp ada satu game tu~ STRONGHOLD CRUSADER - aku dah maen~ :) pada pandangan aku~ game Stronghold Crusader (*kalau pernah main) , mesti korang tau yang korang bleh pilih , nak jadi crusader atau mujahiddin - its 50-50 game , so kalau dah pilih crusader tu memang mengong lah kan~

    dalam game ni jugak , plot cerita / game ni berdasarkan fakta sebenar , pernah dengar nama Salahuddin Al-Ayubi? dan beberapa lagi tokoh pemerintah Islam yang mahsyur di medan perang menentang Crusader?

    dalam cerita ni korang akan menentang crusader dan bermain untuk mempertahankan jerusalem dan tanah orang2 Islam.. :) so~ from my point of view~ theres nothing wrong with it~

    Adakah game Stronghold Crusader tu menghina islam?? rasanya tak~ sbb pemain ada pilihan untuk memilih Crusader mahupun pejuang Islam..Siding on Islamic Country during this game , dan pertahankan negeri dan hapuskan crusader... is there anything wrong with it?

    Ini cuma pendapat saya~ :)

    ReplyDelete
  19. thanks for info aku akan mengkaji game tu lak..apa2 info aku post kat blog ni k

    ReplyDelete
  20. sebenarnya memang sebelum ini sdh agak curiga dengan game DMC selain itu saya baru taunya dari sini saja, betul sekali semua simbolic islam dengan konsep game yg cenderung menyudutkan islam adalah salah satu cara yg mmbnci islam untung mengsyah"kan argument mereka ttg islam baik islam d sebar dgn pedang(dr game prince of persia) dan lain seterusnya itu semua penegas yg d coba d tanamkan sejak dini untuk yg masih muda(anak anak)

    ReplyDelete
  21. capcom kejam!!!

    ReplyDelete
  22. boleh x tutup jew lagu lam blog nie...nk dgr video yg bukti2 2 pon xblh..xde function la lagu FAIZAL nie...mcm mne nk dgr n tgk video bkti2 2 lau lagu ni memekak jew...soo please la off jew lagu nie..xpnting po0n....ni bkn nk marah tp sebagai nasihat n cadangan

    ReplyDelete
  23. thnxx banyak2 kasi info ni...

    ReplyDelete
  24. kita bakor jer..mereka ini menghina secara diam...

    ReplyDelete
  25. thanks bro...aku mmg mnt men game ni..srious info ni bgune..mnx share ye...

    ReplyDelete
  26. astaghfirullah..kite tak sedar semua tu

    ReplyDelete
  27. terima kasih atas maklumat yang berguna ini.. :D

    ReplyDelete
  28. salam....hallamak....ada dua game yg aq gila sgt2 nak main....dmc n resident evil tue..aq btol2 baru tau semua tue ada unsur2 penghinaan islam...astaghfirullah al azim....hurm....

    ReplyDelete
  29. omg... ada beberapa games kegemaran saya turut tersenarai sebagai menghina Islam tanpa saya sedari.

    resident evil 4 adalah salah satu daripadanya. memang sedar tentang elemen iluminati dalam game tersebut tapi tak tahu pulak yg ia juga menduplikasikan pintu Omar Al-Khattab sebegitu sekali. saya betul-betul tak tahu.

    tentang game Price of Persia itu pula, saya tak pasti sama ada langkah kuotasi itu menjurus ke arah kepada menyokong Islam atau sebaliknya. apa pandangan yang lain? menurut ulasan dalam entri ni rasanya game ni ok lah kot... kan?

    maaflah kalau tampak kurang arif tentang bab-bab begitu...

    ReplyDelete
  30. dampingi anak2 tuk main game, spya tahu mana yg baik dan benar,,

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. terima kasih bnyak2,
    sye penah main game nye, x penah prasan lak :0

    *sudah dibuang.

    trime kasih skali lgi,

    ReplyDelete
  33. ade info ape2 tak pasal game 'assassins creed'??? sebab ade ukiran tulisan arab yang tertulis Allah pada struktur bangunan kat game tu....

    ReplyDelete
  34. saya belum pernah main game tu..Insyaallah saya cuba dapatkan satu game tu dan cuba mengkaji.. kemungkinan ade sesuatu..

    ReplyDelete
  35. bodo budak atas ny no komen..org da hina Islam diam pulak..

    ReplyDelete
  36. nk mintak izin nak copy page nie bleh???tq...^^;

    ReplyDelete
  37. xprasan lak....bru tahu....dgn hormatnya....sila ke tong sampah lah cd game 2.....

    ReplyDelete
  38. Ya Allah..Ap nak jadi dunia nie..
    Samapi begitu skali dorang bencikan Islam..
    Tp blh tolong terangkan yang game 'Zack & Wiki' tu?

    ReplyDelete
  39. stupid research... nmaen je la gme... takyah nk tngok bende2 camtu... bodoh la sape yg buat ni

    ReplyDelete
  40. go0d informati0n..mohon share,dah letakkan sekali link awk..

    ReplyDelete
  41. hrmm
    klau warcraft 3??
    game dota 2??
    menghina islam ke?

    ReplyDelete
  42. mohon share ea :)

    ReplyDelete
  43. kebanyakan game yang telah dikeluarkan adalah menghina islam....cume kita sahaja yang tidak perasan...terima kasih di atas penghebahan ini....

    ReplyDelete
  44. cube siasat game assasint creed plak...ari 2 aku main..time panjat tiang, aku nmpak tulisan kalimah ALLAH..aku teros tak main... time kasih sbb info..

    ReplyDelete
  45. Aduh! Terasa bila aku baca ni. Selama ni tak perasan pun benda2 ni. Ingatkan game Bully jer ada rupanya POP pun ada... lepas ni nak tengok kat dotA lak ar. Mana tau ada...

    Latest entry: Soya Memang Buruk atau Orang jer Buruk?

    ReplyDelete
  46. Astaghfirullah al azim.. nasib aku tak men game nih. menyakitkan hati betol. sampai hati diorang ni hina Islam. geramlh aku tgk. dhla org kta jgak yg byk men game ni tak perasan. ishh.. rsa cm nk cri jer sapa yg buat suma ni >:(

    ReplyDelete
  47. Peace be upon you`

    1 - Kelakar la statement korang
    'SAPE MEN GEME NIE HARAM'.. HAHA
    buat aku nak tergelak.. Kalau macam tue baik haramkan saje PS2 PSP PS3 ETC tu sume... >.<

    2 - Manalah kita nak tahu apa kandungan game tuh kalu kite tak pernah main.. Pada sape yang dah main tu dapat dosa ker? haha padan muke >.<

    3 - Sebagai 'Gamers' mereka hanyalah bermain untuk berseronok dan mengatasi cabaran game itu shj, apa2 yang terkandung dalam game itu tidak dijadikan teladan pown..

    4 - Tindakan paling wajar adalah untuk menyuarakan kpd pihak atasan dan saman mereka..
    Haa apalagi pergi la` kata org Islam.. Tapi x bertindak pown. Ape gunenye.. >.<

    5 - Islam dah berperang sejak beribu tahun lagi..
    Dulu pakai pedang, sekarang pakai OTAK!!, nie sume sindiran kecil jer, tidak aku hirau sgt, tapi ape yang aku risau, kite tgk lah diri kite sendiri macam mana.. >.<`

    Peace be upon you`

    ReplyDelete
  48. btol gak komen y kat ats nie.
    y no 5 tuh.

    helo skurg-kurang nya depa ad usaha nk sebarkan agama mereka.kita ada?? masing2 buat hal masing2.nie sama lah kita dah tau ada org nk perang kita, tp strategi kita tuk lawan mereka x da. macam mana tu??depa dok buat mcm2 just nk goyah kan kekuatan kite as umat islam, kite just amek tau psl hobi2 mereka nie jer. n then x yah nk maki2 itu ini. sbb tu bkn cara org islam.

    ape y harus kite buat skang. kite buat amar makruf nahi munkar. kalo kite syik dok buat nahi munkar jer, x main dah video game, x dgr dah lagu justin biber n mcm2 lg.x da guna. tp amar makruf x d buat.solat 5 waktu x cukup lg. ikhtilat or pergaulan laki pompan x jaga. mcm maner pulak??same je konklusinya.
    kadang2 pragai kita sendiri y buat depa org bkn islam ini tersenyum. hang tau x?

    so kita kene seimbang, amar makruf nahi munkar. ok?? igt lah kita nie umat akhir zaman. mcm2 lg dugaan y bakal kita tempuh. kalo x de bekalan tuk hadapi sume tu payah ar..so, jom kite same2 kumpul kan bekalan kekuatan tuk mnegakkan islam.

    Allahu Akhbar..insayallah..

    lupe pulak, tangs to owner 4 da info.

    ReplyDelete
  49. Padan muka Capcom,syarikat Jepun tu!Kan dah kena Tsunami.Haa,hinalah lagi kalo nak bala dari Allah!
    Dan Syukran kepada pemberi info ini.

    ReplyDelete
  50. Kepada tuan empunya blog ni. aku x larang ko nak share artikel yg sgt berguna ni. tp at least sila letak credit dari mana ko ambil artikel ni. tlg beri kerjasama ok?.

    link asal:
    http://xlawsknowledges.blogspot.com/2011/04/games-yang-menghina-islam-wajib-baca.html

    aku x marah tp cume tegur je. harap ni jd pengajaran utk ko dan semua blogger2 sekalian. harap maklum.

    ReplyDelete
  51. nak berdakwah nak selamatkan islam tak perlu letak nama/link pun boleh kan..yang penting perkongsian berguna maaflah aku tak ambik dr blog ko rasenye ..mende ni member aku yang kasi link kat aku.aku pun da xingat link die.. t aku check blik.. at least kat ats blog aku aku da tulis segala perkongsian yang aku wat kat blog ni bukan 100% dr kpla otak aku. sbhgian nya dr blog lain.. so aku rsa tu dah memadai.. tpi kalau ko nak sgt xpelah aku letak link ko tuk setiap post aku pasni k..hahhaa

    ReplyDelete
  52. ak x rasa yang buat game ni orang Jpon..

    ReplyDelete
  53. inf0 yg sngat pnting..demi islam..1st tymr lwat y0ur blog..bbeza ngan blog3 yg lain...keep it up...islam dhati ku...

    ReplyDelete
  54. saye akan pergi bunuh owg yg buat game nie..... siapa mahu bersame saye.... jihad allahuakbar

    ReplyDelete
  55. HAMBA YANG HINA:NAFIZJune 5, 2011 at 5:49 AM

    YA ALLLAH.....nape la ade manusia yang berfikiran pendek...sebelum tu,saya nak ucapkan tahniah dan terima kasih serta saya memuji orang yang telah mengeluarkan statement ini...bagus2...

    mengapa ade diantara orang yang komen statement tidak berfikiran luas dan hanya berfikiran pendek?tidakkah kamu berfikir bahawa statement ini telah melarang kita daripada bermain game yang berunsur penghinaan islam?hal ini kerana memang benar pon bahawa game ini telah menghina islam..anonymous:xde game lain ke nak main selain daripada games yang berunsur menghina islam seperti yang dipaparkan??dan kamu mengatakan bahawa gamers bermain hanyalah untuk suke dan menghilangkan bosan??adakah kamu pasti bahawa gamers daripada golongan muslim tidak akan terjerumus dengan semua ini?hei!!sedarlah bahawa iman yang dimiliki oleh segelintir muslim zaman sekarang bukanlah sama seperti iman para sahabat pada zaman kepimpinan RASULULLAH....apa-apa sahaja boleh berlaku..akan tetapi,sekiranya kamu tidak juga mahu berubah,fikir-fikirkanlah..hal ini kerana,ALLAH telah berfirman bahawa sesungguhnya"AKU TIDAK AKAN MENGUBAH NASIBMU MELAINKAN KAMU SENDIRI YANG MENGUBAHNYA"...adakah kamu faham ANONYMOUS??!!

    ZAFRI LIFE:INSYAALLAH SAYA AKAN BERSAM KAMU DALAM BERJIHAD FI SABILILLAH..!!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!ALLAHUAKBAR!!

    ReplyDelete
  56. mohon mengopii,,,saye akn creditt kann...
    btw, thnx for ur information...

    ReplyDelete
  57. akan saya sebarkn ni kpd kwn2 saya...

    ReplyDelete
  58. nak share please......nak saya creditkan yer?

    ReplyDelete
  59. kalau game counter strike condition zero saja boleh main

    ReplyDelete
  60. minta izin nak copy boleh? :)

    ReplyDelete
  61. btol2 pdn muka kpd org jepun, dh pown kne tsunami... tu lah akibat nye law menghina islam.... ya allah , sedarkan org islam zaman sekarang .... amin!!!!

    ReplyDelete