Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Tuesday, May 3, 2011

peperangan


31.Dec.20**
Mendaftar masuk ke kem Utama tentera harimau malaya
Mula menyesuaikan diri dengan suasana serba baru, tempat tinggal baru,kawan baru, guru baru, pelajaran baru dan  berbagai-bagai lagi yang baru, boleh dikatakan  semuanya baru lah.. hari demi hari aku lalui dengan penuh sabar dan tekun, walaupun ada ketika tahap kesabaran dan keyakinan ku meruntun jatuh.walau ada ketika perasaan mengalah dan ingin berundur menguasai diri, namun dengan semangat juang yang tinggi aku teruskan perjalanan hidupku, aku teruskan setiap langkah perjuanganku. Yang bermain dalam fikiranku hanyalah kemenangan dalam pertempuran yang bakal tiba demi memartabatkan bangsa agama dan negara.
Berbulan-bulan aku tinggal di rantau orang meninggalkan keluarga, sahabat dan sanak saudara, kadangkala kerinduan menghantui diri ini, bayang-bayang resah seorang ibu melayang-layang difikiranku.. namun itu semua menambahkan lagi semangat serta keazamanku untuk terus berjuang.
Perjuanganku baru bermula, dan perjuangan ini akan kekal sehingga kejayaan menjelma, akan ku teruskan perjuangan ini walau apa jua ringtangan yang harus aku hadapai, kegagalan atau kekalahan yang bakal aku tempuhi akan aku jadikan pengalaman dan kekuatan untuk aku terus berjuang demi mencapai kejayaan.
Setiap hari-hariku dihabiskan dengan latihan demi latihan untuk menambahkan kekuatan mental dan fizikal, untuk persediaan menghadapi peperangan. Satu persatu teknik dan formula aku pelajari dari jurulatih dan pelatih yang ada disampingku. Merekalah yang banyak memberi tunjuk ajar dan bantuan kepadaku untuk menjadi seorang tentera yang berjaya di medan peperangan.
Saat berganti minit, minit berganti jam, hari berganti minggu. Sedar tak sedar aku sudah berada di kem utama tentera harimau Malaya ini selama empat bulan. Banyak yang aku pelajari dan masih banyak sebenarnya yang masih belum aku kuasai. Namun demi pertempuran yang bakal tiba 2 minggu saja lagi aku gagahkan juga. Aku terus membuat persiapan demi persiapan untuk menghadapi hari-hari yang bakal mendatang.

26.April.20**
Peperangan pertama bermula, aku berjalan ke medan peperangan dengan hati yang penuh yakin dan semangat yang membara. Aku yakin aku bakal menguasai sepenuhnya peperangan ini dan aku bakal berjaya. Namun dalam keyakinan dan semangat yang membara kerisauan dan ketakutan tetap menghantui diri ini. Walau bekalan yang dibawa mencukupi namun aku tidak tahu apakah kelebihan dan kekurangan musuh, aku hanya mampu berdoa dan berserah agar Allah s.w.t meredhai, melindungi serta merahmati perjuanganku.
Jam 2.00 petang
Peperangan bermula, perasaan takut mula menghantui diriku.. arghhh apa yang ahrus aku lakukan, aku tidak yakin.. namun setelah aku melangkah setapak ke hadapan apa yang aku lakukan adalah terus maju, jika aku mundur walau setapak musuh pasti menghidu kelemahanku. Aku tiada pilihan lain aku teruskan melangkah, langkah demi langkah tembakan demi tembakan, aku teruskan. walaupun penuh dengan rintangan dan halangan aku lalui juga, dan dengan kekuasaan allah setiap usaha dan berkat kesabaranku aku berjaya menembak tepat kesemua musuh-musuhku. Walaupun persedian yang aku bawa cuma sebesar zarah namun ia mat berguna. Setelah berjuang bermati-matian akhirnya aku berjaya mengalahkan semua musuh-musuhku.
Namun peperangan ini masih belum berakhir dan sebenarnya baru saja bermula..

bila lah nk abis final ni..kpla aku da gila2 dah ni haha

No comments:

Post a Comment