Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Saturday, July 14, 2012

Aku Tak Sempurna

Aku cuma anak kampung, tak pndai brgaya, tak berhrta, tak byk ilmu didada. 
Aku cuma seorang anak penoreh getah yang setiap hari membanting tulang utk menafkahi keluarganya. 
Aku cuma anak seorang lelaki dan wanita tua yang gigih dan tabah dalam hidupnya..

Aku bukan anak orang kaya dan banyak harta. 
aku tak mampu memberikan apa yg kau mahu ,
aku tak mampu memberikan apa yg mungkin org lain blh berikan pdmu,
aku cuma mampu memberi secebis kebahagian 
yg brbekalkan rasa cinta & syg.. 
itu shja yg mampu aku jnjikan buat dirimu saat ini.


aku kini sdg melalui hidup2 ku dgn perbhan demi prbhan ke arah mencri bkalan di ms hdpn,
 bukan wang yg aku mksudkn, bukan harta yg kuidamkan. 
cuma secebis ilmu yg blh mmberi kita kbhgian brsama di akhirat sana.

Aku mungkin tidak mampu memberikan kau kbhgian di dunia, 
tapi aku sdg brusaha dgn gigih untuk kita mncpai kbhgian di sana.
 Andai dunia matlamat utama dirimu, lupakanlah aku, 
krna aku tak mampu hidup slmanya brsmamu di dunia ini.


Andai akhirat pilihan hatimu, berdoalah agar kita dapat brsatu, dgn redha & rahmat dr Allah yg satu.
Berdoalah agar aku mampu menjadi imam dalam solatmu, 
menjadi ketua bagi keluargamu, dan wali kepada anak-anakmu. 
Yg paling pnting menjadi seorang yg brtggjwb mmbwa kita brsama ke Syurganya,...

Aku bukan manusia sempurna..terkadang leka dan alpa....



No comments:

Post a Comment