Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Friday, July 27, 2012

Maafkan aku

assalamalaikum pada semua followers blog kembara di tanah gersang.. 
ada satu cerita yg nak aku kongsikan dgn korang..
hari rabu yg lepas, pakcik depan rumah sewa aku meninggal dunia.
masa tu lebih kurang jam 2 pgi.

ms tu aku dlm blik duk brsmbg ngn housemate aku.. 
yg lain2 duk memekak main game n gitar kat ruang tamu..
pintu rumah diketuk berkali-kali seorang pun x ambik peduli.
mungkin sebab terlalu bising sampai xdengar orang ketuk pintu n bg salam.

aku yg duk dlm bilik ni ingt nak tido mata dah mengatuk,
aku pun ajak la mmbr ni pegi kedai kat simpang umah tu nak pgi beli nasi nak sahur,..
keluar je umah tgok rumah depan lampunya cerah, rmai org n pintu terbuka luas..
aku jenguk dlm rumah dr jauh nmpak sekujur tubuh terbaring ditutup dgn kain batik..

dlm hati aku innalillahhi wainna ilaihira jiun. siapa pulak yg meninggal ni.. xde pn dgr de org skit..
aku pn xpegi tgok lgi, aku trus pgi kedai ngn mmbr pegi beli nasi.
lepas beli nasi aku balik umah letak nasi kat dapur n then trus ajak kwn aku tu pergi ziarah umah depan tu
n aku warning kwn2 yg lain supaya diam n aku bgtau org depan umah tu meninggal..

ms aku pegi tu aku bg salam ada la 2,3 org pkcik kat depan tu.. aku pun tya siapa yg meninggal. dia kata pakcik mat lah yg meninggal. terkejut aku pkcik tu nmpak sihat je. setiap hari kayuh basikal pergi surau..
bila ms lak dia skit.. 
mula2 aku ingt isteri dia yg meninggal sbb isteri dia mmg jarang aku nmpak keluar umah..

ms tu aku terpikir senangnya la kita ni nak mati.. bila2 je tuhan boleh cabut nyawa kita.. ajal maut kita tanpa sedar je boleh tiba,.. tersentak ati aku.. aku duk kat umah pkcik tu smpai pukul 4 pgi..lpas tu aku mntak dri balik nk brshur.. esok pgi aku bgun pegi kelas.. kelas aku jam 8-9 je.. lpas kelas aku terus cepat2 balik pergi ziarah arwah.. sampai la habis bacaan talkin, aku sedih brtambah takut ms dgr bacaan talkin tu n aku trbyang yg aku brada kt dlm tu ...

smpai hari ni da 3 kali aku mimpi buruk.. aku xtau la apa petandanya.. aku takut jugak,, ade org kata mimpi buruk tu mainan syaitan, tpi syaitan mne ade bulan ramadhan ni.. 
aku jadi takut tertekan bila pikir sal mimpi tu...aku jdi takut sgt..

pada semua yg baca ni aku mintak maaf andai selama ni ada aku terkasar bhasa dgan korang sume.. andai pernah aku mengguris hati korang aku mintak maaf..

aku takut andai nnti tiba masa aku aku xsempat mohon maaf kat korang sume.. aku xnk mati dlm keadaan bersalah.. maafkan aku kwn2.. wlupun ada antara korang yg aku xkenal.. setakat brkwn di blog n facebook.. aku mntk maaf byk2.. selamat menyambut ramadhan n aidilfitri yg akan dtg.. assalamualaikum

No comments:

Post a Comment