Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Thursday, April 28, 2011

kenapa aku tak suka filem melayu??


Hari tu ade la member aku ni duk layan satu  filem melayu ni, aku yang bosan study ni layan la sekaki ....hehe  mula2 tengok filem ni gempak lajugak at,last makin bosan, bosan, n bosan n akhirnya aku tertido.. bila aku terjaga filem da abis n aku tya mmbr aku  “cmne ending crta tdi” ..die pun crta la satu2 kat aku cmne .... habis die cite aku senyum je...hahah n then die tye  aku “awat hang senyum sorang “ .. aku pun bgtau kat die ,,, “aku dah agak dah ending die cmtu,nsib baik aku tak layan sampai habis” hahahah


Ok sekarang aku nak kongsi ngan korang kenapa aku tak suka filem melayu dan aku 
lebih suka layan cerita dari seberang...

pertamanya , kenapa aku kadang² tak suka tengok cerita/filem melayu sebab Make up! Wtfish ? Make up korang taknak tebal lagi ke? Memanglah kalau dalam adengan tuh nakkan watak yang gedik yang memang nampak gedik itu dah terbaiklah tapi problem bab make up terlebeh juey tuh apsal? Pandangan aku pun jadi pedih tengok contrast yang korang bagi siap kena setting TV cabuk aku kalau nak tengok jugak [support] kah kah kah.


Kedua , sebab perwatakan atau penampilan seseorang artis tu tak melambangkan @ menunjukkan imej seorang melayu.. gedik  lebih sangat dengan pakaiannya.. Masyaallah,, pitam aku.. huhuh  memang la pakaian dalam filem bergantung pada watak yang dibawa tpi jangan lah melampau sangat sampai terbeliak mata penonton...


Ketiga, filem malaysia tak sah kalau xde babak atas katil, keluar masuk pub/disko watak perempuan sundal,lelaki jalang.. memang da femes sangat lah..kadang2 aku heran kenapalah watak-watak macam ni yang diketengahkan.. apalah faedahnya.??menari berpelukan, berpegang tangan da macam kewajipan  dalam industri filem malaysia ni...


Keempat, cerita melayu ni banyak memaparkan unsur-unsur syirik dan khurafat .. ni lagi satu maslah besar yang berlaku dalam industri perfileman kita.. Masyarakat kita mudah terpengaruh dengan unsur unsur negatif macam ni,terutamanya remaja di bawah umur..


Kelima , jalan cerita kadang-kadang hampir sama.. sebagai contoh berebut harta/syarikat, Cinta tak berbalas, mentua tak suka menantu, suami curang dengan isteri.. yang lagi aku tak suka dari awal cerita memang menarik bila smpai satu babak tiba-tiba tersedar dari tido.. rupa-rupanya setengah jam yang dibazirkan untuk menonton tu Cuma mimpi je.. tak ke bengang.. hehehe lgi stu bila tengok sbhgian cerita je kita da boleh target die punya ending macam mana kan....??? so tak hairan lah mengapa ramai orang yang lebih suka layan sinetron telenovela dan drama korea... sebab 1-4 yang aku nyatakan kat atas tuh mmg korang tak kisahlah sbb dieorang mmg dah mcm tu.. sebab ke 5 ni mmg tak wujud lah dalam drama atau filem dieorang klu ade pun mungkin 1@ 2 filem je...



Ok lah aku  ade keje nak buat harap korang suka membaca apa yang akau tulis ni ..huhuhu aku cakap bukan bermaksud aku tak layan. Aku tengok apa filem/drama melayu. Layankan saje!  (tapi aku lagi suka certa dr seberang, penuh dengan nilai murni dan pengajaran ) heheh  aku Cuma bagi pendapat yang tak seberapa agar filem/drama melayu kita ni semakin bermutu. Makin bombastic!! So, apa pendapat korang pasal hal ni??? Layan ke filem/drama melayu??? Siapa lagi sebenarnya nak support filem/drama melayu kalau bukan kita sendiri bukan???hahahah   

ni aku kongsi ngn korang satu video layan k....





No comments:

Post a Comment