Do what you want to

do,Dream what you want to dream, Go where you want to go, Be what you want to be, because you only have one life and one chance to do all the things you want to do...


Tuesday, August 23, 2011

Dalam Mihrab Cinta


hrrrrmmmmmmmm sedih tul hari ni... :( :( tersentuh hatiku hehehe

Nak tau kenapa?? kenalah baca hahah

Ni la sebabnya....aduuhhh tersentuh gak ati aku layan filem Dalam mihrab cinta ni..banyak pengajaran yang aku dapat dari filem indonesia ni.. aku salute ar kat pengarang novel dan pengarah filem ni..memang terrrrbaiiikklah!!!..Memang lain dari yang lain.. 
Tapi serius lah aku cakap layan citer Ketika cinta bertasbih lagi menyentuh hati aku.hahhaha. walau pun filem dan dramanya panjang tapi penuh dengan pengajaran dan nilai positif.. 
Yang aku suka dengan kedua-dua filem ni sebab ade  pelakon dieorang lulusan Universiti Al_azhar dan Pondok, hrmm ilmu dan penyampaian dieorang tu bukan hanya berpandukan skrip tapi tulus dari hati..memang tu ilmu yang dieorang ada, dieorang bukan blaja semata-mata untuk berlakon...
tu lah kot sebabnya filem dan drama ni dapat menyentuh hati penontonnya....
Lagi aku suka sebab dieorang tak hipokrit dgn penampilan dieorang..
contohnya brtudung bukan hanya dalam drama tapi dlm dunia realiti memang itulah perwatakan dieorang.. Erm cmni lah wanita solehah dan lelaki soleh... lagipun klu bab2 brlakon atas katil pegang2 tangan peluk cium ni..memang xdelah..
Aku harap realitinya pun sama lah cmni..
 hehehe korang layan lah lagu dalam mihrab cinta Nyanyian Afgan ni yer.. hehe semoga korang terhibur..klu belum tengok filem dalam mihrab cinta ni baik korang tengok.. aku dah 3,4 kali tengok tapi tak bosan pun..



video



Lirik Lagu Afgan Dalam Mihrab Cinta (OST Dalam Mihrab Cinta) Lyrics

demi cinta ku pergi
tinggalkanmu relakanmu
untuk cinta tak pernah
ku sesali saat ini
ku alami ku lewati
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
reff:
suatu saat ku kan kembali
sungguh sebelum aku mati
dalam mihrab cinta ku berdoa semoga
suatu hari kau kan mengerti
siapa yang paling mencintai
dalam mihrab cinta ku berdoa padaNya
karena cinta ku ikhlaskan
segalanya kepadanya
untuk cinta tak pernah
ku sesali saat ini
ku alami ku lewati
repeat reff [2x]
suatu saat ku kan kembali
sungguh sebelum aku mati
dalam mihrab cinta ku berdoa semoga
suatu hari kau kan mengerti
siapa yang paling mencintai
dalam mihrab cinta ku berdoa padaNya semoga semoga


No comments:

Post a Comment